FILOZOFIA MNIEJSZA A WĄTEK KARTEZJAŃSKI FENOMENOLOGII 1.1. Filozofia mniejsza
1.2. Filozofia większa
1.3. Ograniczenia wątku kartezjańskiego a otwarty system fenomenologii
SPÓR O POCZĄTEK METODY: FILOZOFIA POCZĄTKU A POCZĄTEK FILOZOFOWANIA 2.1. Pytanie i redukcja jako początek filozofii
2.2. Rückfrage jako model pytania transcendentalnego 2.3. Ponawianie redukcji jako ciągłe zapytywanie
2.4. Kilka uwag o motywacjach dla redukcji
2.5. Fink o usytuowaniu i nieumotywowaniu redukcji
SPÓR O JEDNOŚĆ METODY: ANALIZA I GENEZA DOŚWIADCZENIA 3.1. Wielowarstwowy model świadomości
3.2. Zakres fenomenologii statycznej
3.3. Genetyczne przeformułowanie statycznej świadomości
SPÓR O PRZEDMIOT METODY: ŚWIAT JAKO PROBLEM 4.1. Świat jako całość u Husserla
4.2. Krytyka jednostronnego rozumienia redukcji Patočki
4.3. Pytanie o świat jako problem w rozważaniach Patočki
SPÓR O KONSEKWENCJE METODY: POZA REALIZMEM I IDEALIZMEM 5.1. Zwrot transcendentalny a absolut świadomości
5.2. Krytyka ontologicznych konsekwencji fenomenologii Ingardena
5.3. Spory wokół interpretacji Ingardena a problem redukcji
5.4. Poza sporem realizm–idealizm a problem interpretacji kartezjańskiej
SPÓR O GRANICE METODY: FENOMENOLOGIA WOBEC PYTANIA O BOGA I METAFIZYKĘ 6.1. Redukcja Boga a doświadczenie religijne
6.2. Opisowo-ejdetyczna fenomenologia religii i przeżyć religijnych
6.3. Redukcja Boga jako pojęcie operacyjne
6.4. Bóg w teleologii a problem metafizyki
METODA W DZIAŁANIU: PLURALIZM RUCHU FENOMENOLOGICZNEGO 7.1. Istota a monolog
7.2. Istota a dialog
7.3. Od solipsyzmu do wspólnoty filozofujących
7.4. Jedna czy wiele fenomenologii?
7.5. Etos fenomenologii
ZAKOŃCZENIE
SUMMARY
BIBLIOGRAFIA
Witold Płotka, dr hab., pracuje jako profesor nadzwyczajny w Instytucie Filozofii na Wydziale Filozofii Chrześcijańskiej Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Pełni także funkcję Sekretarza Polskiego Towarzystwa Fenomenologicznego. W swoich badaniach skupia się na różnych formach rozumienia i wykorzystania fenomenologii w filozofii współczesnej, przede wszystkim w teorii wiedzy, metodologii oraz filozofii społecznej. Bada także historię ruchu fenomenologicznego w Polsce i Europie Centralnej. Publikował m.in. w Phenomenology and the Cognitive Sciences, Human Studies, Les Études philosophiques, oraz w Studia Phænomenologica i Przeglądzie Filozoficznym – Nowa Seria. Jest redaktorem dwutomowego Wprowadzenia do fenomenologii. Interpretacje, zastosowania, problemy (2014) i autorem monografii pt. Studia z fenomenologii poznania. Transcendentalna filozofia Edmunda Husserla a problem wiedzy (2015).